søndag 25. juli 2010

Dings til dør

Denne ville Aud kaste. Hun mente den ikke var til å samle på siden varmtvannstanken den engang tilhørte ikke virker lenger. Trygve så imidlertid verdien i den lille metallplata, og tok vare på den. Et par uker senere trengte han en liten metallplate til å lage beslag til en av dørkarmene i kjelleren.

Her kan dere se Trygves improviserte ambolt.

Hamret flat!
Fram med vinkelsliperen - beslaget begynner å ta form.
Ferdig skåret ut. Aud filte og malte.
Merke opp.
Hogge ut. (Karmen hadde fra før bare to grovt uthogde hull)
Ferdig montert. Trenger litt ny maling etter røff behandling av Trygve. (Ragna følger med når pappa arbeider, det er hennes føtter til venstre)

Er det noen som vet hva denne dingsen heter?

(Bildene er tatt 8. og 22. juli 2010)
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Ragnfrid sa...

Isak Sellranå ville vært vilt stolt av deg. Fint at du samler på ting og faktisk bruker dem, og ikke bare akkumulerer. Utrolig gøy å se huset ta form nå.

Katla sa...

Beslag, eller dørbeslag, om dte er til der låsen er er det låsebeslag.

Aud og Trygve sa...

Ragnfrid, jeg prøver å beholde ting jeg får bruk for. Jeg er i den leie stilling at jeg får bruk for alt. Gjerne når jeg har kastet det.

Cecilie, det var noe slikt jeg trodde det het. Takk.